Bij Jeugdzorg Emmaüs Regio Mechelen nemen we klachten ernstig. We luisteren naar de klachten van de kinderen, de jongeren en hun gezinnen.
- Praten met de begeleiding is altijd de eerste stap.
- Helpt dat niet? Dan kan iedereen terecht bij de verantwoordelijke van de dienst.
- Klachten kunnen ook schriftelijk: vul hiervoor onderstaand klachtenformulier in en mail het naar de stafmedewerker kwaliteit: Ilse Van der Schoot (ilse.van.der.schoot [at] emmaus.be (ilse[dot]van[dot]der[dot]schoot[at]emmaus[dot]be)). We behandelen je klacht neutraal en objectief
- Schriftelijke klachten behandelen we zo snel mogelijk. Binnen 10 werkdagen krijgen de indieners een eerste antwoord. Binnen 30 dagen stellen we onze oplossing voor.
Daarnaast kan je voor informatie of advies en met meldingen over Jeugdhulp terecht bij Opgroeipunt
- op het telefoonnummer 078 170 000 (elke werkdag, van 8 tot 20 uur)
- via het contactformulier (opgroeien.be/opgroeipunt)
- per brief naar Opgroeipunt, Hallepoortlaan 27, 1060 Brussel
Jeugdzorg Emmaüs Regio Mechelen, een zorgvoorziening van vzw Emmaüs, respecteert je privacy. Gegevens die we via het klachtenformulier ontvangen, gebruiken we uitsluitend om de klacht te behandelen. In overeenstemming met de bepalingen van de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming, maken we de gegevens niet over aan derden. De door jou verstrekte informatie wordt 1 jaar bijgehouden door de kwaliteitscoördinator en nadien vernietigd. Je kan de complete privacyverklaring lezen op emmaus.be.